måndag, mars 13, 2006

Melodifestivalen

Jag kan ju inte bara låta det passera utan att kommentera spektaklet... Detta måste vara åtiondets sämsta deltävlingar nånsin!! De ena var sämre än det andra. Usch och fy, alltså!!

För det första Carola... Denna diva med sin "nya kropp"... Inte tyckte jag att hon blivit smal direkt, hon såg rätt rund ut, men hon kanske var jättetjock innan? Det nya var väl då att hon såg direkt elak ut. Kan inte någon känd och bra makeupartist tala om för henne att man inte ska plocka sina ögonbryn så man ser ut som en djävul? Hon såg ju så ARG ut? Och låten??!! Sååå meningslös, helt otroligt! Hon hade ALDRIG vunnit om det inte varit just Carola. Säkert går eländet och vinner i finalen också. *ryser av obehag*

I somras var vi på "RixFM-festival" i Malmö. Där var många proffessionella artister, bl a Nanne Grönwall (Heja Nanne! Vilken karisma! Charmig kvinna utan divalater!), BWO m fl och alla sjöng de 2-3 låtar vardera på ett bra sätt. Sedan skulle hela tillställningen avslutas med Carola... Vad händer? Jo, då stängs hela scenen av och vi i publiken får stå och bara vänta i 20 minuter. När sedan skynket dras upp sitter Carola på en gunga och ska se sååååå helgonlik ut och sjunga någon visa tillsammans med en kör. Pinsamt var det! *ryser återigen* Ännu mer pinsamt var det att hon hela tiden fick fråga vad kören hette, för det glömde hon, och sa sedan fel namn vid ett antal tillfällen... Hon är väl så uppe i sig själv. Vi var många som tröttnade på denna egofixering och lämnade "festivalen" innan hon hade sjungit färdigt.

Och sen "Rednex" som gick vidare, gud så pinsamt... :-(

Det är inte många av låtarna som fastnat hos mig, men jag minns att jag tyckte att Andreas Jonssons låt var väldigt proffessionell i alla fall. Han skulle nog inte göra bort Sverige - i motsats till många andra. ;-) Frågan är ifall vi kan kvala in med dessa bidrag som vi valt ut?? Jag tvivlar.

När jag ändå klagar måste jag avsluta med att klaga på programledaren!! Herregud, hur kan svt välja en kvinna som är så egocentrerad och som tror att hela Melodifestivalen handlar om HENNE och inte om låtarna och artisterna?? Varför inte t ex Pekka Heino som har så behaglig röst och inte har något behov av att vara i centrum hela tiden utan släpper gärna fram andra? Emellanåt tycker jag att Lena varit så pinsam att jag gått ifrån TV:n. Huuuu...

Nu har jag fått gnälla av mig lite! Ha en bra dag!

5 Comments:

At 10:20 em, Blogger Mindi said...

Hi-hi.... jag håller med dig i såååå mycket. ;)

Kram på dig!!!

 
At 10:20 em, Blogger Mindi said...

Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.

 
At 7:40 fm, Anonymous Anonym said...

Haha, och jag som -gillar- melodifestivalen och är glatt överraskad över Lena PH:s talang som programledare. Tycker hon är urcharmig och rolig! ;-)

Håller dock med om att Carola är en diva, tror ändå hon kommer vinna på lördag för det är inte många som når ut i rutan på samma sätt som hon gör.

Den som lever får se! ;-D

ps. Tack för inlägget!!

 
At 8:21 fm, Blogger Pernilla said...

Oj, kunde inte skrivit det bättre själv!!! Håller med om allt... Undrar om inte Carolas kläder med "handsydda strasstenar" gjorde mycket för att hon skulle se mullig ut. Tältliknande skapelser brukar inte dölja kurvor utan snarare förstärka dem... Och jaaaa, hur ska vi kunna kvala in till Grand Prix med detta startfält? Jag tror också att Carola tar hem det här. Suuuck.

 
At 12:32 em, Anonymous Anonym said...

Håller med dig helt... speciellt om Carola!!

 

Skicka en kommentar

<< Home