fredag, mars 03, 2006

Vad är det med karlar och TV???

Återigen ett besök på förlossningen för samtal hos Mathildagruppen.

Ytterligare studier i väntrummet... Denna gång sitter ett par med sin endast några timmar gamla nyfödda son. Han var helt underbart söööööööt! Otroligt liten och pluttig och gav ifrån sig lite mysljud och pip emellanåt. Han var så sockersöt så jag kunde knappt släppa blicken ifrån honom! :-)

Han ligger i mammas famn, bredvid sitter pappan... Och vad gör karln?? Just det!! Tittar på TV!!!!!!!!!! Men hallå!!?? Inte nog med det, han sitter och kommenterar störtloppet som är på TV, det var inte många gånger jag såg honom kasta blickar mot sonen! Vad är detta? En konstig gen som vissa karlar har? Där sitter hans käresta med ett litet underverk i famnen och han väljer att kolla TV? Ja, vissa karlar blir jag nog aldrig klok på!

2 Comments:

At 7:00 em, Anonymous Anonym said...

Ja jag håller med. Vissa karlar verkar ha hjärtat i stortån. Tyvärr vissa kvinnor med...
Det är en härlig känsla att veta att så inte är fallet med ens egna bättre hälft. Idag satt han och kikade på vår bordsända med en drömmande blick och så säger han "Jag kan inte sluta tänka på bebis, tänk när han sitter här i sin barnstol och tappar mat på golvet. Tänk, Sigge kommer stå på bakbenen och bara vänta hela tiden"
Kärlek!

Ha en mysig helg!
//Sara (rapporterar från ett luuugnt arbetspass)

 
At 5:48 em, Blogger Botilda said...

Barnmorskan på vår föräldrautbildning förde krig mot de förlossningsavdelningar som har teve inne på rummen. Jag kan inte begripa... Vem vill se på teve då? Även om det skulle dra ut på tiden?

 

Skicka en kommentar

<< Home