fredag, oktober 13, 2006

Nu efteråt kan man skratta åt eländet

Jag skrattar och nickar igenkännande åt allt detta - även om det var så lagom roligt då jag befann mig där. ;-)

Jag hittade detta på Aftonbladet, angående att gå över tiden (Krönika av Terri Herrera Eriksson):

Vecka 41 – Du sover förmodligen skitdåligt just nu och har vuxit ur alla mammabyxor. Investera i ett par nya – ingen blir glad av att vara kroniskt trött OCH dessutom iförd ett par för trånga mysbyxor. Vi snackar livskvalitet för 179 spänn. Försök ha det trevligt, även om du är supersur. Hyr massor av filmer och bjud hem de få vänner som 1) inte anmärker på att du sover dig genom filmen 2) inte frågar när bebin egentligen ska komma.

Vecka 42 – Sluta hyperventilera! Barnet kommer faktiskt inom någon vecka. Fokusera på livets små glädjeämnen: apoteket säljer medicin mot halsbränna i flera olika smaker (både mint och lakrits utöver den sedvanliga cementsmaken). Till skillnad från alla andra konstiga restriktioner finns det ingen övre gräns för hur många magtabletter du får äta. Festa loss på ett par kartor och känn dig helcrazy. Målbild: nästa vecka kan du klippa tånaglarna själv.

Och Belinda Olsson, också Aftonbladet, skriver följande sanning om första tiden med barnet: Klicka här för att läsa!

3 Comments:

At 11:19 fm, Blogger ♥ cloudberrie ♥ said...

Hej Sissi!

Jag har roat mej en stund att surfa runt via blogg till blogg och hamnade hos dej via mintid. Sist jag kikade in hos dej var du gravid, så nu får jag säga GRATTIS till din supersöta prinsessa!
Vad fint dop ni har haft! Dukningen var super snygg!

Ha en fin lördag i solen!
Jag sparar din länk och återkommer, hoppas det är okej!

 
At 2:49 em, Anonymous Anonym said...

Nu sitter jag här med ett leende på läpparna, glad och uppiggad! Inlägget om knäppisarna var hur kul som helst. Och drömmen! Ha ha ha
Men att det gått hela fem månader sedan tjejen med Det Härliga Leendet föddes går inte att förstå. :)
Hoppas ni haft en bra helg!

 
At 3:27 em, Anonymous Anonym said...

Jag blir nästan sentimental och börjar fundera på om man skulle skaffa ett syskon till H snart. Man måste ha nått fel i skallen för jag förtränger genast hur trött och frustrerad jag var sista veckorna fast jag inte gick över med mer än två dagar...

 

Skicka en kommentar

<< Home