måndag, september 11, 2006

Förälskad!

Jag är så enormt förälskad! Hela hjärtat är uppfyllt av kärlek till det lilla liv som började växa i mig i augusti förra året.

Jag älskade henne redan som en liten ärta i magen, en liten ihopknycklad franskbrödssmörgås i miniformat, som vi såg på det första ultraljudet på skärmen -världens bästa TV!

Älskade henne ännu mer då jag kände hennes sparkar, och älskade henne ytterligare mer för varje dag jag bar henne i magen.

Men den kärleken har blivit mycket större nu när jag har henne i mitt liv, utanför livmodern. Jag blir varm i hela bröstet då jag tänker på henne, ser henne, jag kan sitta hur länge som helst och bara titta på henne.

Hennes pappa och jag kan le mot varandra och fortfarande tala om vilket mirakel det är att hon finns hos oss!

Jag visste att jag skulle älska henne av hela mitt hjärta, men att det skulle kännas så av kärlek i varenda cell i kroppen visste jag inte. Det är underbart!

Det finaste i världen!

9 Comments:

At 6:30 fm, Blogger Snäckan said...

Åh, vad fint skrivet. Fick gåshud på armarna och hoppas att även jag får möjligheten att känna likadant snart.

 
At 7:41 fm, Blogger mintid said...

Det är en märklig kärlek det där med barnen :). Det märkliga är att när ett barn till kommer känner man precis likadant och lika mycket för det! Och kärleken till det första finns kvar o är lika stark!
Mäktigt! :)
Så söt hon är!!!
En lycklig liten tjej ni har :)

Kram

 
At 8:09 fm, Anonymous Anonym said...

Håller med om att det var otroligt fint skrivet, mitt i prick som man känner som mamma :-)

Helt underbart kort!

 
At 12:16 em, Anonymous Anonym said...

Jag vill också uppleva det!!

 
At 12:42 em, Anonymous Anonym said...

Förstår din känsla och så fint skrivet. Härlig bild på underverket också :)

KRAM!

 
At 11:34 em, Blogger Camillas lockar said...

Du kan verkligen sätta ord på den kärleken. Så speciell och ändå så självklar!

 
At 9:53 fm, Anonymous Anonym said...

Visst är det förbluffande? Att man kan bli SÅ förälskad?

 
At 4:15 em, Blogger Mindi said...

Vet du, jag drömde om dig och din lilla prinsessa i natt? Har du sett bilden på Tom Cruise och deras lilla dotter.... media undrar ju så om det är en fejkad bild pga håret osv. Men efter att ha sett er lilla sessa i nattens dröm så visste jag att deras bild var äkta. ;) Er prinsessa hade lååångt hår med stora fina korkskruvar. :)

Kram

 
At 8:18 fm, Blogger Malin E said...

Hon är så underbart söt eran lilla tjej!! Och det är så skoj att du kommit igång och bloggat igen tycke rjag!!!
KramMAlin

 

Skicka en kommentar

<< Home