torsdag, augusti 17, 2006

Nybliven mamma-syndrom nr 2

Oj, jag behöver kontanter till imorgon! Måste gå och ta ut pengar!

Går ut med liten bebis i bärsele (Gulligt! Mysigt! Härligt) med kräktrasan hängandes utanför jeansfickan (Väldigt medvetet och praktiskt inför ev missöden) i en frisyr bestående av en massa fula genomskinliga krokodilklämmor för att få upp luggen och en Lilla My-knut på huvudskulten (T o m nästan för fult för att gå hemma i! Detta var för att jag var våt i håret efter bad och tanken var VERKLIGEN att jag skulle ta ner det så snart jag ammat klart... Ehummm... Detta kom jag på då jag mötte en kille i tonåren som tittade på mig och fnissade till lite. Pinsamt. Förklaringen hade jag kanske i bärsjalen? Men varför se ut som nidbilden av en nybliven mamma?).

Nåväl: Framme vid bankomaten tar jag fram mitt VISA-kort som jag haft i över 10 år. Vad händer???!! JAG HAR GLÖMT KODEN!! HJÄLP!! Två gånger provar jag, sen får jag varning... Så här sitter jag nu utan kontanter och med ett VISA-kort i fickan som jag glömt koden på... :-( Hoppas minnet dyker upp under natten!

Yes, amningsdemens känner jag till!

Psst... Syndrom nr 1 är alltså den offentliga amningen jag berättar om nedan.

2 Comments:

At 1:53 em, Blogger Mindi said...

Tssssss..... ;D

Kram kram kram

 
At 3:02 em, Anonymous Anonym said...

åååh, här var det mycket mys att läsa & söta bilder att kika på <3 vad fin hon är, er lilla sessa <3 hoppas allt är bra med er alla tre & att ni får en myspysig helg! stooorkram!

 

Skicka en kommentar

<< Home