lördag, augusti 12, 2006

Kampen har börjat!! ;-)

Semestern är över... Nu ska jag äntligen försöka gå ner några av mina kilon som jag lagt på mig under min graviditet! Jag trodde de skulle gå bort liiite lättare när jag ammar, men nope, ingeting har jag gått ner sedan vattnet, bebis och moderkaka försvann. :-( Snopet! :-(

Mål: Jag tänker försöka gå ner 12 kg! När jag blev gravid vägde jag 17 kg mindre än idag, men det känns inte realistiskt. På bilden nedan har jag en klänning i barnstorlek 164 cl(!!) (Jag är själv 167 cm lång) och den sitter inte ens tight över rumpan ;-) Att gå ner sååå mycket är orealistiskt, men bilden + 5 kg hoppas jag på! Det kommer att ta tid, men det är jag beredd på. Det jag INTE vill är att behöva köpa helt ny garderob till vintern/hösten i STOOOR storlek!



Jag tänker mjukstarta med att ha som mål att promenera snabbt i minst 1 timme tre dagar i veckan. Helst skulle jag vilja skriva sju dagar i veckan, men jag måste vara realistisk också! För varje dag jag klarat min snabba 1-timmes runda får jag en guldstjärna! :-)

Största hotet mot denna viktnedgång är mitt sötsug, jag är ALLTID sugen på godis!! :-(

Vill börja med GI, men eftersom jag helst då vill äta bönor och linser (mums!) får jag vänta tills efter amningen eftersom Linnea annars får magknip.



Idag var första dagen jag får min guldstjärna! :-) Det ösregnade men vi gick i alla fall - fastän det skulle vara lätt att hitta en ursäkt att låta bli ;-)

Håll tummarna för att det kommer att gå bra, jag ska rapportera här framöver hur det går!