fredag, maj 12, 2006

Still there...

Två veckor över tiden, min bebis fortfarande i magen och utanför finns en svullen och frustrerad mamma...

Var på överburenhetskontroll idag - alla värden var jättebra. Det blev vi givetvis MYCKET glada för. Jag berättade för läkaren hur dåligt jag mår, både i kropp och själ, över att ha gått över tiden, hon var bara kolugn och sa "Ni får komma tillbaka på kontroll på söndag. Har det inte kommit igång av sig själv nästa lördag får vi sätta igång det!".

NÄSTA LÖRDAG????!!!! Fyyyyy... :-(

Hon gjorde sedan en hinnsvepning på mig (Aaaaaj!!). Jag tänker inte förklara vad det är, är ni nyfikna får ni googla fram det. ;-) Kanske hjälper det så jag slipper gå 8 dagar till?

Vi har varit ute en runda vid havet idag, och här kommer lite bilder därifrån. De flesta bilderna på mig borde eg censureras p g a svullenhet i ansiktet (skulle kanske vunnit en lookaliketävling som Kikki Danielsson? ;-) ), osminkad och hemsk frisyr, men jag (och ni ;-) ) får helt enkelt acceptera att det är så man ser ut då man gått 2 veckor över tiden och inte längre bryr sig om hur man ser ut ;-) utan bara vill ha ut sin bebis! ;-)


Jag vet att ni inte ville se fler foton på min mage, så nu får ni blunda ;-) Såhär ser en mage ut efter att ha gått 42 fullgångna veckor.


Inte direkt någon pinuppa, men man ser magen ;-)



Två längtande blivande föräldrar som njuter i solen :-D ...


...och Elvis i skuggan ;-)


Ludde spanar över fältet :-)


Med Turning Torso i bakgrunden


Sedan kopplade vi av på balkongen. :-)

7 Comments:

At 9:44 em, Anonymous Anonym said...

Jaha, så fröken bestämde sig för att stanna ett tag till...
Vilken kalaskula du har nu!!! Har du tagit nåt midjemått?
Önskar er en trevlig helg - med värkar hoppas jag!!!!

Kramizar!!!!!!!

PS! Finfina bilder på prinsarna!

 
At 10:13 em, Anonymous Anonym said...

Hey!
Vilken super vacker mage! I övrigt är du ju inte ett dugg tjock, pinnben skulle jag säga.
Hoppas så er bebis anländer å det snaraste.

Sofia med Gustav och Ebba

 
At 10:38 em, Anonymous Anonym said...

Åh vad vi väntar allihop! Och söta Sissi... du är jättevacker och ser inte det minsta svullen och osminkad ut! Du ser ut som en alldeles fantastiskt fin blivande mamma! :)

Är inne och kikar här varje dag nu såklart och väntar på nyheter... hoppas det kommer igång innan nästa lördag! Jag håller tummarna!! stoooorkram

 
At 7:04 fm, Anonymous Anonym said...

Härliga bilder från havet! Faktum är att du inte ser ens hälften så ofräsch och trött ut som det hörs att du känner dig. Du är gravid och därmed vacker, oavsett hur många dagar du är över tiden.

Jag hoppas att hinnsvepningen gjorde någon nytta för jag kan tänka mig hur frustrerande det är att gå två veckor över och sen lite därtill. Fasar ju själv för det...

Stora varma kramar

 
At 7:42 fm, Anonymous Anonym said...

Du är så fin som bara en blivande mamma kan vara. Och magen är likaså fin :)

Du ska se att lilla kickan vill ut innan nästa lördag ;) Håller tummarna för er!

KRAM!

 
At 9:48 fm, Blogger Mindi said...

Åh jag var in och kikade i går och när du inte hade skrivit något trodde jag ju.....
Men åh, menar du att du kanske får gå tre veckor över tiden innan de sätter igång dig? Åh, pust.....

Stor varm kram!
M I N D I

 
At 2:26 em, Blogger Botilda said...

Vilken fantastisk mage! Vacker! Det är ingen tröst, men sessan kommer när det är dags för sessan att komma. Jag hoppas så klart att det är riktigt, riktigt snart!

Tänk om hon kommer idag, på Linneadagen... Vi smaskar på tårta och hoppas att det kanske inte bara är för att fira lilla A:s första namnsdag <3

 

Skicka en kommentar

<< Home