söndag, april 30, 2006

Huskurer - nejtack!

2 dagar över tiden och inga känningar...

Får mycket tips om huskurer för att sätta igång det men jag säger bara NEJTACK!

"Spring i trappor". "Putsa fönster", "Gå långa promenader", "Bär tunga saker", mm

Har några vänner som provat just dessa knep. De har:

- Hållit på med tungt trädgårdsarbete
- Burit plattor
- Flyttat betongkrukor
- Möblerat om i huset

Vad har dessa fyra kvinnor gemensamt? Jo, de försökte sätta igång förlossningen och följden blev att när väl förlossningen satte igång hade de inga krafter kvar att mobilisera till att föda barn, så de hade alla en plågsamt lång och utdragen förlossning.

Så jag vilar mycket, kör avslappning och profylax och hoppas att det hela sätter igång av sig självt ändå.

Kom uuuuuuut, bebis!!

7 Comments:

At 2:29 em, Anonymous Anonym said...

HELT rätt tänkt!
Bebis kommer när bebis är redo!

 
At 5:59 em, Anonymous Anonym said...

Håller med om att bästa taktiken är att vila sig i form!
Hejja på! Nu skall jag vagga ut med hunden - det verkar lagom motion

 
At 6:28 em, Blogger Mindi said...

Det är det jag säger... det blir en liten majtös. :)

För exakt 6 år sedan i dag var vår lilla tjej beräknad. Nostalgisk!!!!

Du tänker rätt, den lilla kommer när den kommer och även om man är sååå less på den stora magen är det ändå inte sååå länge kvar.

Du skickar väl ett mail så fort du bara kan????? :)

Stooor kram
M I N D I

 
At 7:53 em, Blogger huldra said...

Jag tycker att du ska satsa på naturliga prostaglandiner i stället. ;)

 
At 11:53 em, Anonymous Anonym said...

Så klok du är!

 
At 12:35 fm, Anonymous Anonym said...

En "Färdknäpp" är nog bättre än tunga lyft och grovjobb :o)

Kramizar!

 
At 4:55 em, Anonymous Anonym said...

Tycker du gör helt rätt. Och det kanske har satt igång nu :) Man kan ju alltid hoppas.

Hursomhelst hoppas jag att allt går bra!

Stor kram!

 

Skicka en kommentar

<< Home