måndag, april 10, 2006

Vi har gift oss!!! :-)

I lördags, den 8/4, hade vi bjudit hem min och Ulfs familj på födelsedagsfest för Ulf. De kom "intet ont anande" med presenter till Ulf, och vi låtsades som ingenting (fast jag var helt stressad inombords) tills vigselförrättaren klev in genom dörren, brudbuketten kom fram och jag började fälla några tårar. ;-)

De blev glada, överraskade och chockade alla som var här! :-) Vi hade inte berättat för någon så det var en överraskning för både släkt och vänner (Som vi sedan meddelade genom en bild via mms ;-) )


Själva vigselakten är igång. En rödgråten brud ;-)


Tagna av studens allvar, tårar på kinden.




Det var omöjligt att hålla tillbaka tårarna ;-)


Vi får vårt vigselbevis! :-)


LYCKA!! :-)


En lycklig nybliven fru! :-)


Givetvis måste magen med på ett hörn! ;-)

Vi hade valt att vigselförrättaren Lilian skulle läsa texten ur "Av längtan till dig" av Åsa Jinder och Jan Krantz. Den är så otroligt vacker och speglar hur vi känner för varandra, vi två som träffats "på äldre dar". :-) För er som händelsevis missat den kommer den här:

Av längtan till dig

I en evighet levde jag som om du inte fanns
I alla drömmar var du ändå nära
så underbart nära
Och jag trodde jag fann dig
men du var någon annanstans
Varenda gång jag funnit någon
så såg jag att drömmen inte var sann

Tänk alla famnar jag lämnat av längtan till dig
För jag trodde att du fanns och väntade mig
Alla dagar jag vandrat så sorgsen och trött
För att möta den vackraste människa jag någonsin mött

Det var enkelt och vackert
du sa att du väntat mig
Jag kunde ana att det fanns en himmel
på jorden jag såg den
Och du bad mig leva
mitt liv alltid nära dig
Jag följde dina steg och allt jag någonsin
drömt om fanns där för mig

Det finns ingen som lockat
mitt hjärta så underbart
Med all din ömhet får du sorg och smärta
att sakta försvinna
Alla skuggor,
allt mörker som förr var uppenbart
Det skingras, och tillsammans ser vi ljuset,
som stiger med solens fart


Det var en underbar dag och det känns så ovant att numera säga "min man", "min make" och bli kallad FRU! :-D Men härligt!

24 Comments:

At 11:39 fm, Anonymous Anonym said...

GRATTIS, stort stort Grattis till er båda. Så underbart härligt! Vad glad jag blir och bilderna är jättefina verkligen.

Vilken underbar text som lästes upp :)

Stora kramar!!!

 
At 11:49 fm, Anonymous Anonym said...

Jag blev så glad och rörd när jag fick mms:et! Superdupergrattis!

Det är en speciell känsla att få en riktig man och att bli fru. Det trodde jag aldrig på förhand. Men jag gillar det och jag gillar married life.

Ni är så jätte-jättefina! Jag var i ditt krypin flera gånger igår för att se om du lagt upp fler bilder :) Äntligen fick jag se dem!

BAMSEKRAM från Sanna
Psst! Min msn verkar inte funka...

 
At 1:34 em, Anonymous Anonym said...

Åh, nu sitter jag här med tårar på kinderna för andra gången idag.

GRATTIS! Vad underbart!

 
At 2:17 em, Anonymous Anonym said...

Så fina fina bröllopsbilder!
Så vackert med din stora mage och alla tårarna.
Önskar er allt gott i livet.

/Sofia med Gustav och Ebba

 
At 2:30 em, Blogger Botilda said...

Grattis, grattis, grattis! Jag får en klump av lycka i bröstet när jag ser er på bilderna. Så härligt med familjen Kärlek!

Kramar
Botilda
som fick en strof av samma text på sms av sessans pappa en gång alldeles i vår början, men då kände jag inte igen den

 
At 3:56 em, Anonymous Anonym said...

Du, gumman, förresten! Hur är du så brun och fin? Ser otroligt fräsch ut.

KRAM från Sanna (som känner sig så blek och inte vågar sola solarium)

 
At 4:02 em, Blogger hanna said...

Men OJ! :D
Stort stort grattis! Jag blev alldeles tårögd och glad när jag läste rubriken. Sååå häftigt! :D

 
At 6:52 em, Anonymous Anonym said...

Ett stort stort Grattis!
Så vackert... Ni är verkligen ett jättefint par!!!

 
At 7:01 em, Blogger Pernilla said...

OOOOJ!!!!!!!!!! GRATTIS!!!!!!!!!!!!! :-D och en av mina favoritbröllopslåtar och allt!!

 
At 7:01 em, Blogger Pernilla said...

OOOOJ!!!!!!!!!! GRATTIS!!!!!!!!!!!!! :-D och en av mina favoritbröllopslåtar och allt!!

 
At 7:10 em, Blogger Mindi said...

G R A T T I S
ännu en gång! :)

Ni är så fina!!! :)

Kram kram kram

 
At 7:26 em, Blogger huldra said...

Ja nu sitter jag och gråter jag också. STORA grattis och hjärtinnerliga lyckönskningar till er båda två! Nu är det bara drygt en och en halv månad kvar, sedan är jag också gift (och i v33)! :-D

 
At 8:23 em, Anonymous Anonym said...

Ååååh vad FIIIIINT!!!! Stort GRATTIS från en som torkar i ögonvrån ;-)

 
At 10:38 em, Anonymous Anonym said...

G R A T T I S ! ! ! ! !
Oj vad härligt! Jag blir alldeles rörd!
Jättefina bilder på er och jag är övertygad om att ni kommer att få ett underbart liv tillsammans!!!!

Massor av kramar till er båda!

 
At 4:15 fm, Anonymous Anonym said...

GRATTIS!! Åh, vilken vacker brud du var med din stora härliga mage! Jösses, vilken överraskning för alla att plötsligt bevittna en vigsel!

Kraam

 
At 10:19 fm, Blogger mintid said...

Men vad roligt! Trodde det var ngt sådant när jag läste på mindis sida om en hälsning till FRUN.
GRATTIS !! Vad fint att ha det hemma så.
Kram

 
At 12:32 em, Blogger Malin E said...

GRATTIS!!
Åh så vackra ni var och så fina kort.
Grattis grattis!!!!
Kramar Malin

 
At 6:49 em, Blogger Snäckan said...

Men åh så roligt och vilken överraskning det måste ha varit för alla! Min mamma hade fått en hjärtattack om vi gjort så ;-)

 
At 8:09 em, Blogger Anna said...

*Kastar ris på er*

Jättegrattis!!! Underbart vackra kort, ni är sååå fina och vilken vacker mage du har

Kram
Anna

 
At 10:08 em, Anonymous Anonym said...

GRATTIS GRATTIS GRATTIS!!!!!!!!!!

Kramar

 
At 4:33 fm, Anonymous Anonym said...

Åhh Sissi o Ulf! Gratuleerar! Jag sitter här och störtlipar för ni är så fina! Stoooor kram till er!
/Petra (marsbarn06)

 
At 8:11 em, Anonymous Anonym said...

Grattis!
Nu blir man ju sugen själv *s*
och vilka fina bilder!

 
At 11:44 fm, Blogger Anna-Karin said...

Grattis! Jag blir helt rörd av bilderna och tårarna.

 
At 2:43 em, Anonymous Anonym said...

GRATTIS!! Åh, vad vackra ni är! :) Fantastiskt fina bilder! :)

Hoppas ni får en mysig påsk!
KRAM!

 

Skicka en kommentar

<< Home